آشنایی با مسکن فولادشهر-مسکن فولادشهر

مشخصات پروژه

  • نام پروژه آشنایی با مسکن فولادشهر-مسکن فولادشهر
  • تاریخ شروع 1401/1/16
  • تعداد نظرات 4
  • تعداد نمایش 7705

آشنایی با مسکن فولادشهر-مسکن فولادشهر

آشنایی با شهرستان فولادشهر و بررسی مسکن های فولاد شهر

آشنایی با شهرستان فولادشهر

فولادشهر (آریاشهر)، شهری جدید در شهرستان لنجان و استان اصفهان ایران است که بیشترین جمعیت را در این شهرستان دارد. این شهر در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در مجاورت محور ارتباطی اصفهان - شهرکرد قرار دارد. این شهر از شمال به شهرستان فلاورجان، از جنوب به اراضی زرین‌شهر، از شرق به کوه نمک و از غرب به رشته کوه پنجی محدود است. این شهر، ششمین شهر پرجمعیت استان اصفهان است.

مسکن فولادشهر

فولاد شهر دارای سه مرکز آموزش عالی امین، صنعتی فولاد و مخابرات و یک مرکز نمایندگی علمی بین المللی فناوری اطلاعات و یک ورزشگاه بزرگ است. قرار است یک خط متروی روباز از اصفهان به سمت فولاد شهر کشیده شود. فولادشهر از اقوام مختلف سراسر ایران مهاجر داشته ‌است که بیشتر جمعیت این شهر از ساکنان قبلی استان ‌های چهار محال بختیاری  وخوزستان هستند.

(انجام کلیه ی مربوط به خرید و فروش مسکن در فولاد شهر اصفهان توسط نیروهای مجرب مسکن فولادشهر انجام می شود. همین حالا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. )

 

مسکن فولادشهر

فولادشهر دارای ۳۶ محله ساخته شده و ۹ محله در حال ساخت ماست. نام گذاری محله ‌ها دارای فرمول خاصی است که در نام گذاری محله ‌ها جزء اول از حروف لاتین بزرگ و جزء دوم از یک عدد ساخته شده که حرف لاتین اول بزرگ نشان دهنده موقعیت جغرافیایی است، برای نمونه حرف B در محله ‌های

 B9،B8،B7،B6،B5،B4،B3،B2، B1 نشان می ‌دهد که این محله ‌ها در کنار هم می‌ باشند.

مسکن مهر فولادشهر

پیشینه فولاد شهر

فولادشهر در سال ۱۳۴۲ برای اسکان کارمندان ذوب آهن تأسیس شد و از سال۱۳۶۳ به عنوان یک شهر جدید فعالیت خود را شروع کرد و در حال حاضر بیش از ۸۵۰۰۰نفر جمعیت دارد. در حال حاضر به علت نزدیکی به مرکز استان و دسترسی آسان به صنایع بزرگی مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و کارخانه سیمان سپاهان به مکانی مناسب جهت اسکان تبدیل شده است. مزایای زندگی در این شهر جدید نزدیکی به مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد است. مراکز آموزش عالی در این شهر می‌توان به مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی امین، مجتمع آموزش عالی فولاد و مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی فرزانگان اشاره کرد.

مسکن های فولادشهر

فولاد شهر جوان ترین مرکز شهری شهرستان لنجان محسوب می شود و از قدمتی ۵۰ ساله برخوردار است. این شهر در آغاز توسط کارخانه ذوب آهن و با هدف اسکان شاغلان مهاجر کارخانه و نیروهای متخصص خارجی (روسی) بنا شده است و به عنوان شهرک خوابگاهی متعلق به کارخانه تا سال ۱۳۶۰ صرفاً توسط جمعیت شاغل در این کارخانه مورد اسکان قرار می ‌گرفت. از اواسط دهه ۶۰  به بعد به تدریج و در طی روندی سریع از تملک کارخانه مذکور درآمده و به شهرهای تحت اداره وزارت کشور پیوست.

مسکن فولادشهر

پولادشهر درسال ۱۳۴۲ برای اسکان کارمندان ذوب آهن تأسیس شد و از سال۱۳۶۳ به عنوان یک شهر جدید فعالیت خود را آغاز کرد اسم قبلی پولادشهر تا قبل از انقلاب سال 1357 "آریاشهر" بوده ‌است که بعد از آن در سایه تحولات فرهنگی بعد از انقلاب به پولادشهر تغییر کرد و در زبان محاوره ‌ای به علت تکرار بسیار فولاد شهر گفته شده است.

(شما می توانید همین حالا در خصوص رهن و اجاره مسکن در فولادشهر با کارشناسان مجرب مسکن فولاد شهر تماس بگیرید. )

مسکن مهر فولادشهر

جمعیت

جمعیت فولاد شهر بنا بر سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۷۵، تعداد ۳۹۰۰۶ نفر و طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سال ۱۳۸۰ از تعداد ۴۵۷۷۶ نفر برخوردار بوده است، آمارهای ذکر شده نرخ رشد جمعیت در طول ۵ سال حد فاصل سال های مذکور را در حدود ۱۸% نشان می‌ دهند و بیانگر شدت قابل تعمق مهاجرت به این شهر است.

آب و هوا

تابستان های گرم و خشک و زمستان های سرد و نیمه خشک دارد.

میزان بارندگی بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ میلی متر است.

حداقل و حداکثر دما: ۵- و ۳۸+

رطوبت: ۳۵% - ۱۰%

بهترین فصل و بهترین زمان جهت بازدید از شهر فصل بهار است. به علت فضای سبز متنوع موجود در شهر این فصل چه از نظر زیبایی و چه از لحاظ دما بهترین زمان جهت بازدید است.

مسکن مهر فولاد شهر

وضعیت بازار مسکن در حومه اصفهان

قیمت مسکن در مرکز شهر اصفهان عموما در حدود ۱۳ تا ۱۷ میلیون تومان است و در بعضی محله‌ ها مانند بزرگمهر به ۲۷ میلیون تومان می ‌رسد. تقریبا یک پنجم این رقم می‌تواند در فولادشهر اصفهان خانه خرید.

فولاد شهر در ۲۸ کیلومتری جنوب غرب اصفهان قرار دارد و بعد از پرند، اندیشه و صدرا، چهارمین شهر جدید پرجمعیت کشور به حساب می ‌آید و قیمت مسکن در آن حدود متری پنج تا شش میلیون تومان است.

مسکن فولادشهر

بررسی آگهی‌ های فروش مسکن در فولادشهر با بودجه ‌ای در حدود ۳۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان می ‌توان در این شهر جدید صاحب خانه شد.

خانه ‌های این شهر حداقل ۸۰ متری هستند و بزرگترین خانه ‌ها حدود ۱۳۰ متر مساحت دارند. واحد‌ های مسکن مهر فولاد شهر قیمت پایین ‌تری دارند و مالکان آن‌ها واحد مسکن مهر خود را با قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان آگهی می‌کنند.

مسکن فولاد شهر

بهارستان یکی دیگر از شهر های جدید اطراف اصفهان است. قیمت مسکن در این شهر تقریبا دو برابر فولادشهر و رقمی حدود ۹ تا ۱۱ میلیون تومان به ازای هر متر مربع است.

بهارستان در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان قرار دارد و با ماشین حدود ۴۰ دقیقه طول می‌ کشد تا از بهارستان به مرکز اصفهان برسید.

مسکن فولادشهر

آگهی ‌های فروش مسکن در بهارستان عموما در بازه ۷۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارند، اما آگهی ‌های ۵۰۰ میلیونی هم در بینشان پیدا می‌شود. قیمت ‌ها در این شهر بسیار متغیر است و به سختی می‌ توان یک قیمت کلی برای بهارستان داد. به طور مثال مثال با ۵۰۰ میلیون تومان می‌ توان یک واحد ۶۰ متری خرید و یک واحد ۱۰۰ متری نوساز با قمیت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

مسکن مهر فولادشهر

برای شما مقاله دیگری آماده کرده ایم به نام مسکن مهر فولاد شهر  پیشنهاد می کنیم همین حالا این مقاله را مطالعه کنید.  

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم1
مخالفم1
sara  (دوشنبه 23 اسفند 1400)
ممنون از مطالب خوبتون راجع به مسکن های فولادشهر
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
پرسش
موافقم1
مخالفم2
فروغ  (سه شنبه 24 اسفند 1400)
قیمت مسکن در فولاد شهر چقدر است؟
پرسش
موافقم3
مخالفم0
حامد  (سه شنبه 24 اسفند 1400)
اطلاعاتتون بسیار مفید بود
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
پرسش
موافقم2
مخالفم0
مبینا  (سه شنبه 24 اسفند 1400)
مطالبتون بسیار جامع و کامل بود
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس