نقشه فولادشهر - مسکن فولادشهر

مشخصات پروژه

  • نام پروژه نقشه فولادشهر - مسکن فولادشهر
  • تاریخ شروع 1401/1/14
  • تعداد نظرات 4
  • تعداد نمایش 3375

نقشه فولادشهر - مسکن فولادشهر

نقشه فولادشهر


فولاد شهر شهری است در استان اصفهان ایران. این شهر در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی اصفهان در محور ارتباطی اصفهان شهرکرد است.
این شهر از شمال به شهرستان فلاورجان، از جنوب به کارخانه ذوب آهن و اراضی شهر زرین شهر، از شرق به کوه نمتک و از غرب به رشته کوه پنجی محدود است.

(شما می توانید همین حالا در خصوص رهن و اجاره مسکن در فولادشهر با کارشناسان مجرب مسکن فولاد شهر تماس بگیرید. )

نقشه فولادشهر

ارتفاعات این شهر یکی رشته کوه پنجی در غرب و رشته کوه اشترجان در جنوب و عوارض طبیعی مارماضه و فشارچه در داخل محدوده شهر است. پولادشهر از اقوام مختلف سراسر ایران مهاجر داشته‌ است که اکثریت جمعیت فولادشهر را مهاجران خوزستانی و لر تشکیل می‌ دهند. هفتمین شهر در استان اصفهان است.
با تاسیس کارخانه ذوب آهن در دهه 40 ، مدیریت کارخانه ودولت باید فکری برای  اسکان  مهندسین، تکنسین ها، کارگرها و...  داخلی وخارجی کنند که با توجه به تعداد زیاد پرسنل ، بافت  کارگاهی ، متفاوت بودن جمعیت مشغول بکار که از قشرهای  متفاوت و شهرها و بخش های مختلف بودند و نیازهای مدیریتی کلان، الزام تاسیس یک شهرک خوابگاهی واسکانی  را نا گزیر می کرد و نتیجه آن تاسیس فولاد شهر به عنوان یک شهر ک مسکونی متعلق به شرکت ذوب آهن  شد.

مسکن مهر فولادشهر

بعد از آغاز جنگ تحمیلی عده ای از مهاجرین یا به اصطلاح جنگ زده ها  از بعضی نقاط غربی که عمدتا از ناحیه جنوب غربی خوزستان یعنی شهرهای آبادان و خرمشهر بودن برای در امان ماندن از آتش جنگ به ناچار به این شهر مهاجرت کردند و می توان گفت که اولین جمعیت غیر شاغل در ذوب آهن که به این شهر  مهاجرت کردند همین جمعیت بودند.

مسکن فولادشهر
در دهه 70 بعد از تصویب ساخت شهر جدید فولاد شهر توسط  مجلس شورای اسلامی جهت کنترل جمعیت کلان شهر اصفهان، زمین های اطراف شهر فولادشهر به شرکت عمران شهر  جدید فولاد شهر واگذار شد تا مدیریت و توزیع ساخت وجمعیت،  توسط این شرکت به نمایندگی وزارت مسکن انجام شود که بعد از آن کم کم نواخت آهنگ  مهاجرت ها  به سمت این شهر بیشتر وبیشتر شد  و این روند تا کنون ادامه دارد.

مسکن مهر فولاد شهر
شهرسازی:


به خاطر اینکه کارخانه ذوب آهن از کشور شوروی سابق خریداری  و قرارداد نصب وراه اندازی و بهره برداری از آن با این کشور منعقد شده بود و به تبع آن حضور کارشناسان و مهندسان روسی در منطقه، عملیات شهرک سازی فولاد شهر  با طراحی و روش های شهرسازی شوروی سابق توسط مهندسین آن کشور شروع شد و به همین خاطر بافت قدیم فولادشهر شامل محله های A3-A2-B1-B5  و بخشی B2B3  از لحاظ شکل داخلی و ظاهری ساختمان ها، خیابان کشی، فضای سبز و پیاده رو ها و... با بافت جدید شهر متفاوت می باشد.

(انجام کلیه ی مربوط به خرید و فروش مسکن در فولاد شهر اصفهان توسط نیروهای مجرب مسکن فولادشهر انجام می شود. همین حالا می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. )


مسکن فولادشهر
چه در بافت جدید چه در بافت قدیم موضوع زیبا سازی وفضای سبز بسیار برجسته بوده و اهمیت زیادی به آن داده شده است ولی ظاهر کار این است که سرانه فضای سبز واهمیت به پیاده روی در بافت قدیم بیشتر  می باشد که نشانگر اهمیت بیشتر آن است.
اراضی فولادشهر در 38 کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان در دشت لنجان بین فاصله ارتفاعی 1620 تا 1800 متری از سطح دریا واقع شده است . این اراضی تقریبا شکل مستطیلی به ابعاد 4×15 کیلومتر در جهت جنوب شرقی – شمال غربی قرار دارند. به نحوی که از جنوب و غرب به رشته کوه های اشترجان و زرد مطبخ،  از شمال به اراضی محدوده نجف آباد و از شرق به دشت لنجان محدود است.

مسکن فولاد شهر
ویژگی های اقلیمی شهر: نیمه بیابانی
 
ویژگی های معماری شهر: بافت آپارتمانی چند خانواری ( بلند مرتبه – میان مرتبه و چند خانواری ) و ویلایی
 
دین: اسلام 100%
 
مذهب: شیعه 12 امامی 99%
 
نژاد: فارس 30% ، لر 20% ، ترک 5% ، عرب 5% ، کرد 6% ، بختیاری 30% ، بلوچ 2% ، ترکمن 2%

مسکن مهر فولادشهر
 
زبان و گویش محلی: فارسی
 
جشن ها و سوگواری های خاص: تابع آداب و سنن نژادهای ساکن شهر
 
لباس ها وپوشش های محلی:  تابع آداب و سنن نژادهای ساکن شهر
 
هنرهای محلی: تابع آداب و سنن نژادهای ساکن شهر


 مسکن فولادشهر
آداب و رسوم: با توجه به اینکه از تمام قشرها و اقوام کشور عزیزمان ایران اسلامی در این شهر ساکن می باشند هر قوم و قشر ساکن در فولاد شهر تابع آداب و رسوم خود می باشد؛ در حقیقت فولادشهر را می توان ایرانی کوچک نامید.
غذای سنتی: با توجه به اینکه اقوام گوناگون در این شهر ساکن می باشند؛ دارای غذاهای سنتی قوم و قشرخاص خود می باشند. در حقیقت مجموعه ای از غذاهای کل کشور در فولادشهر موجود است. به طور مثال کباب بختیاری، کباب ترکی، فسنجان ترش، باقال قاتوق، آبگوشت، قیله ماهی و ...

مسکن مهر فولادشهر
ارتفاعات وکوه های مهم عبارت است از:
 رشته کوه پنجی در غرب و رشته کوه اشترجان در جنوب
 عوارض طبیعی مارماضه و فشارچه
 داخل محدوده شهر هستند.
 

شاخص های جغرافیایی
 

عرض جغرافیای : 31 تا 32 درجه عرض شمالی
 طول جغرافیایی : 51 تا 52 درجه طول شرقی

مسکن فولادشهر

برای شما مقاله دیگری آماده کرده ایم به نام خرید خانه در فولادشهر پیشنهاد می کنیم همین حالا این مقاله را مطالعه کنید. 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
پرسش
موافقم2
مخالفم1
غزل  (یک شنبه 22 اسفند 1400)
ممنون از مشاورین املاک فولادشهر مطالب خوب و جامع بود
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
پرسش
موافقم1
مخالفم2
سلیمانی  (دوشنبه 23 اسفند 1400)
مطالبتون بسیار جامع و کامل بود
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
پرسش
موافقم2
مخالفم2
محمد  (سه شنبه 24 اسفند 1400)
اطلاعاتتون بسیار مفید بود
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
مسکن فولادشهر  (جمعه 27 اسفند 1400)
سپاس
پرسش
موافقم0
مخالفم2
کتایون نیکو  (دوشنبه 16 خرداد 1401)
بسیار عالی