بانک ‌ها سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان وام ساخت مسکن می ‌دهند

بانک ‌ها سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان وام ساخت...

وزیر راه و شهرسازی منابع مالی سال ۱۴۰۱ در بخش مسکن را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سال آینده برای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی مصوبه مجلس داریم.

بانک ‌ها سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان وام ساخت مسکن می ‌دهند


وزیر راه و شهرسازی منابع مالی سال ۱۴۰۱ در بخش مسکن را مناسب ارزیابی کرد و گفت: سال آینده برای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی مصوبه مجلس داریم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق تازه ‌ترین آمار بیش از ۵ میلیون نفر در سامانه ثمن (سامانه نهضت ملی مسکن) ثبت ‌نام کردند، طرح نهضت ملی مسکن را فرصتی مناسب برای خانوارهای فاقد مسکن برای خانه ‌دار شدن عنوان کرد.
قاسمی توضیح داد: طبق برنامه ‌ریزی ‌های انجام شده بیش از ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید احداث خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید با حضور رئیس ‌جمهوری شروع می ‌شود.
وی تصریح کرد: با دستگاه‌ هایی که تفاهم ‌نامه همکاری احداث مسکن به امضا رساندیم و کار را آغاز کردند از جمله وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عملیات اجرایی حدود ۱۰۰ هزار واحد در بخش‌ های مختلف آغاز شده و در تلاش هستیم تا به سقف ۵۰۰ هزار واحد که موضوع تفاهم با وزارت دفاع است دست یابیم.

مسکن فولادشهر
وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا در مناطقی که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اراضی در اختیار ندارد اراضی تخصیص بدهد. بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان همکاران وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند که ۴۰ هزار واحد را آغاز کردند و سقف تعهدی آن ها ۱۰۰ هزار واحد است. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را شروع کرده و بخشی از زمین‌ ها را خود بنیاد تأمین کرده است. قرارگاه خاتم ‌الانبیاء و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) همکاری در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را آغاز کرده‌ اند.
وزیر راه و شهرسازی منابع مالی سال ۱۴۰۱ را در بخش مسکن مناسب ارزیابی کرد و گفت: سال ۱۴۰۱، برای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی مصوبه مجلس داریم. ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع ودیعه در اختیار داریم تا به مردم تخصیص بدهیم. صندوق ملی مسکن ابزار مناسبی در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.
قاسمی تاکید کرد: در وزرات راه و شهرسازی اراضی مناسبی در کشور داریم که آن ها همه ثروت هستند و برنامه ریزی شده تا در جهت نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار بگیرد.

به نقل از خبرگزاری مهر

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر